tagovi

Jesen // book tag //

26

Jesen nam je zvanično počela pre nekoliko dana, a ja sam u međuvremenu naišla na ovaj simpatičan tag koji se savršeno uklapa u sezonu. Tag je napravljen na blogu Mud and Stars, a ja sam pitanja prevela na srpski i rešila da na njih i odgovorim.

 

Koja ti je omiljena stvar u vezi sa jeseni?

Meni je lično ovo najlepše doba godine. Jednim delom to dolazi zbog toga što ovaj period povezujem sa lepim vremenom, lepim bojama i šlagvortom da iz ormara izvučem kapute, džempere i čizme, a drugim zato što tad počinju čajevi, zimnice i sajam knjiga.

 

Korice knjiga koje te podsećaju na jesen.

2400109520493888 Mislim da mi je teško da se odlučim između ove dve, ali Beastly Bones Vilijama Ritera (William Ritter) i Straža! Straža! Terija Pračeta u Discworld Collector’s Library izdanju imaju taman one nijanse braon i narandžaste koje me najviše asociraju na ovo godišnje doba (a osim toga imaju takvu estetiku da ih je lepo gledati).

 

5907Koja knjiga te podseća na školske dane?

Skoro sam na fejzbuk stranici bloga postavila sliku mojih omiljenih knjiga čija se radnja odvija u srednjoj školi, ali bih za ovaj odgovor ipak uzela jednu koja niti ima veze sa školom, niti je žanrovski mogla da se nađe na tom spisku. U pitanju je Tolkinov Hobit (koji igrom slučaja takođe ima jesenje korice), a izabrala sam ga zato što je jedna od najupečatljivijih uspomena na ovu knjigu nastala kada su mi je oduzeli u prvoj godini srednje jer sam je čitala na času umesto praćenja nastave. Times are hard for readers.

 

24686535Tvoja omiljena knjiga sa elementima strave i horora ili knjiga za Noć veštica?

Nisam neko ko naročito voli da čita horor romane i još uvek nisam naišla na neki za koji mogu da kažem da mi je omiljeni. Doduše, postoji jedan roman koji mi se jeste mnogo dopao, a koji bi mogao da upadne u ovu kategoriju. Bird Box Džoša Malermena /Josh Malerman/ je nešto najbliže hororu što bih ikada mogla da čitam, a o nekim scenama iz ove knjige razmišljam i dan danas. Mislim da je ovo dosta originalan roman koji je sasvim dobro uspeo da servira ono što nam se obećava u sadržaju, a ako se ne čita po mraku, pole njega možda i može da se spava.

 

Film koji te asocira na jesen ILI tvoj omiljeni horor film. 

U prethodnom odgovoru sam već pomenula da nisam tip za horore, a to se svakako odnosi i na filmove. Prvi film kojeg sam se setila kada sam pročitala ovo pitanje bio je film Red Riding Hood iz 2011. godine. Iako ovaj film ima dosta nizak rejting, meni je iz nekog razloga zaista drag i definitivno se sećam jednog perioda u kojem sam ga za sedam dana pogledala 5 puta. Film ima mračnu i na trenutke jezivu i hladnu atmosferu i, bez razloga što se ne može baš tretirati kao horor, spada u moje omiljene filmove.

red_riding_hood_ver2

 

Kojim novim izdanjima knjiga se najviše raduješ ove jeseni?

Kada su u pitanju domaći izdavači, ono što jedva čekam da pročitam jeste prevod knjige Naš mračni duet Viktorije Švab. To je nastavak i završnica Smrtonosne pesme koju sam letos pročitala i jako me zanima kako će sve biti zaokruženo.

Kada su u pitanju strana izdanja, ima nekoliko knjiga koje su mi privukle pažnju, ali najviše me zanimaju All the Crooked Saints Megi Stivoter, Wild Beauty Ane Mari MekLemor i An Enchantment of Ravens Margaret Rodžerson.

32075662 30025336 33158561 30969741

 

Koje nove filmove najviše želiš da gledaš ove jeseni?

Ogroman broj filmova je najavljen za poslednjih nekoliko meseci 2017. godine, ali mogla bih da izdvojim samo jedan koji mi je baš privukao pažnju.ladybird_01

U pitanju je film Lady Bird u kojem glumi Serša Ronan /Saoirse Ronan/, a koji je režirala Greta Gervig /Greta Gerwig/. Film odaje utisak indi drame sa posebnim naglaskom na odrastanje i osećaj zbunjenosti kada je u pitanju biranje sopstvene budućnosti. Iz nekog razloga, ovakva vrsta filma mi se uvek jako dopadne, a postava i režija su mi dodatan plus

Trejler možete pogledati ovde.

 

9781444722659

Koje su top tri knjige koje želiš da pročitaš ove jeseni?

Uglavnom već znam koje ću knjige čitati u narednih nekoliko meseci, pošto u ovo doba godine najviše volim magični realizam ili neku mračniju i depresivniju fantastiku (sve u skladu s vremenom). Trenutno mi je fokus na tome da smanjim 9780452298019gomilu nepročitanih knjiga koje posedujem, a prve na spisku su definitivno ove:

9781782691495Daughter of Smoke and Bone – Laini Taylor

The Magician King – Lev Grossman

The Disappearances – Emily Bain Murphy

 

Koga taguješ?

Ovaj tag nema ograničenja po pitanju broja ljudi koji se moraju tagovati, ali ću ja ipak odabrati samo dvoje:

-Katarinu sa bloga Totally Random & Co. i
-Mariju sa bloga Libromanija

Kako biste bili u toku sa najnoijim objavama bloga, lajkujte facebook stranicu.

One thought on “Jesen // book tag //

Leave a comment