tagovi

Nepopularna mišljenja // book tag //

vsco59afd8e3a2974fsfd

Tagovi su nešto što već duže vreme želim da radim na ovom blogu, a tag o nepopularnim mišljenjima je jedan od onih koji mi je oduvek delovao zanimljivo (napravila ga je devojka sa jutjub kanala TheBookArcher). Svi imaju drugačiji ukus i, ako ništa više, onda je bar zabavno diskutovati o tome zašto se nekome nešto jeste ili nije svidelo. Bez daljeg odugovlačenja, evo pitanja:

1. Popularna knjiga ili serijal koji se tebi ne sviđa.

Započeću ovaj tag tako što ću baciti jednu ogronu bombu: Gordost i predrasude Džejn Ostin. Ima toliko ljudi koji su zaljubljeni u ovu knjigu (i u Darsija), koji su je pročitali bezbroj puta i koji se sa mnom ne bi složili, ali meni nije legla i tako stoje stvari. 75ca435cc5724d0c4602e0aebec3bca6-color-blue-reading-books

Nije da je ovo knjiga koju ne volim ili koju ne mogu da smislim (zapravo sam joj dala ocenu od 4 zvezdice), ali mislim da je ovo jedan od onih izuzetno precenjenih romana. Stil pisanja je rogobatan i rečenice su predugačke, nepotrebni opisi i razgovori zauzimaju oko 40% knjige, a čak ni samoj Džejn Ostin se ovaj roman nije previše dopadao u odnosu na druge stvari koje je pisala. Evo jednog zanimljivog članka koji sve to ume da kaže bolje od mene.

2. Knjiga ili serijal koji se tebi sviđa, a koji drugi ne vole. 

18460392Na posebna te vodim mesta je roman Dženifer Niven koji je doživeo dosta čudnu reakciju publike. Kada je tek izašla, ova knjiga je dobijala samo hvale i ocene od 5 zvezdica, ali nakon nekog vremena su određeni blogeri i jutjuberi proglasili kako roman sadrži problematične elemente i kako im se nije dopao kraj. Iz nekog razloga, to je bilo dovoljno da hrpa ljudi promeni mišljenje o romanu i da peticu prebaci na jedinicu ili dvojku.

Meni lično je ovo jedna od najdražih knjiga, ali na internetu vlada uvrenje kako je loša i “štetna”.  Mislim da je dosta negativne kritike nezasluženo i da vodi ka cenzuri mišljenja, ali to je već ozbiljnija tema koja zahteva posebnu objavu.

3. Ljubavni trougao u kojem je glavni lik završio s pogrešnom osobom ili popularni fikcionalni par koji ti se ne sviđa.

Ne znam iz kog razloga, ali jako često mi se dešava da navijam za pogrešan tim kada su u pitanju ljubavni trouglovi i uvek mi je draži onaj jadničak za kojeg smo u startu znali da ga neće izabrati.

Manje – više sam navikla da se mirim sa tim, ali mi je konačan ishod Tril trilogije Amande Hoking nekako teško pao, a, kako sam na interentu videla, ima dosta ljudi koji se sa mnom slažu kada je ovo u pitanju.

the-trylle-trilogy-the-trylle-trilogy-32064213-1109-562

Ako bih počela da navodim sve parove koji mi u knjigama nisu odgovarali, ovo bi bila jedna poduža lista, ali evo čisto nekoliko serijala koji se tamo nalaze: Igre gladi Suzan Kolins, Stakleni presto Sare Dž. Mas i Noćne senke Andree Krejmer.

4. Popularni žanr koji retko kad uzimaš u ruke.

Iako ima žanrova koje volim više od drugih (khm fantastika khm), uvek se koliko toliko trudim da čitam raznovrsno i pružim šansu bilo kojoj knjizi koja mi deluje iole zanimljivo. Međutim, koliko god se ja trudila, prosto ima nekih žanrova koji mi ne prijaju toliko i koje možda čak i malčice izbegavam, a u tu grupu bi na primer mogli da uđu romani iz žanrova istorijske fikcije, čiklita i horora.

5. Obožavan fikcionalni lik kojeg ne voliš.

albusdumbledore_wb_f3_dumbledoreaddressingstudentsingreathall_still_08061_landKoliko god ga drugi voleli, Albus Dambldor iz serijala o Hariju Poteru mi definitivno nije jedan od dražih likova. Iako je u prvih nekoliko knjiga bio zanimljiv i simpatičan, kako su romani postajali ozbiljniji i kako smo o njemu saznali više stvari, tako je meni postajao sve više antipatičan (o ovoj temi ima svašta da se kaže, ali u ovom članku je sve na šaljiv način sumirano).

Odgovor na ovo pitanje bi isto tako mogao da bude i Snejp, ali on barem dobija nekakvo iskupljenje u poslednjoj knjizi.

6. Popularan autor koji ti iz nekog razloga ne leži.

Ovo je pitanje koje mi najteže pada jer znam da je ovaj autor izuzetno voljen i da će dosta ljudi smatrati kako grešim. U pitanju je Nil Gejmen, a ja ću pokušati da obrazložim zašto.

Pre svega bih htela da kažem da je njegova knjiga Koralina i tajanstveni svet jedna od mojih najdražih knjiga iz detinjstva i da je obožavam. Međutim, sve ostalo što sam od njega čitala (ili pokušala da čitam) mi se nikako nije svidelo. Pročitala sam Okean na kraju puteljka pre dve godine i jedino što je ta knjiga uspela da uradi jeste da me traumira na nekoliko načina. Kasnije sam pročitala njegovu kratku priču Kako razgovarati sa devojkama na žurkama i ni ona mi nije bila ništa spektakularno, a Dobra pretskazanja, koja je pisao sa Pračetom, još uvek nisam završila do kraja i planiram da uskoro još jednom pokušam.

Gejmen bi po svim pravilima trebalo da bude autor kojeg obožavam, pošto mahom piše fantastiku i magični realizam i ima neki čaroban stil pisanja koji se lagano može citirati, ali čini mi se kao da nešto jednostavno ne štima. Ako neko može da mi preporuči bilo šta Gejmenovo što bi mi možda više leglo, neka ostavi komentar (da posle ne bude kako sam ga tek tako otpisala).

Na ovom spisku može da se nađe i Stiven King, ali niko ne bi mogao da me nagovori da njemu pružim još jednu priliku.

7. Popularan knjiški kliše koji ti je dosadio (npr. “izgubljena princeza”, korumpirani vladar, ljubavni trougao itd.)

Kliše na koji  momentalno prevrćem očima je definitivno kliše o “izabranom“. To podrazumeva da, često u knjigama fantastike, postoji upravo ta jedna jedina osoba koja može da spasi sve, a čije je postojanje već predviđeno nekim proročanstvom. Ovo je možda bilo zanimljivo pre, kada je bilo svega nekoliko romana koji su imali takav zaplet, ali sada mi je toliko dojadilo da u širokom luku zaobilazim knjige sa ovakvom tematikom.

8. Popularan serijal koji ne planiraš da pročitaš.

Ovde bih definitivno mogla da navedem veliki broj serijala, ali pomenuću samo nekoliko: Crvena kraljica Viktorije Ejvjard, serijal Kormoran Strajk Roberta Galbrejta (da, znam da je to zapravo pisala Dž. K. Rouling, ali nisam previše zainteresovana za podugačke detektivske romane), Pedeset nijansi sive E. L. Džejms i Najmračniji umovi Aleksandre Breken.

2232854651m4p63apol-_sx321_bo1204203200_50shadesofgreycoverartb991595b206957de02ec4fa48ddd8d2a

9. Izreka kaže: “Knjiga je uvek bolja od filma”. Međutim, koja filmska ili TV adaptacija ti se više svidela od knjige? 

Iako mi je knjiga bila zaista solidna, ekranizacija Hobita je definitivno bolja od originalnog štiva. Sa samim Hobitom sam se zapravo izmučila i trebalo mi je dosta vremena da ga do kraja pročitam (jer je jako spor i puna detalja), ali filmovi teku tako fino da čovek ni ne primeti da traju tri sata.

Mene niko za ovo nije tagovao, ali zato ću ja tagovati nekoliko ljudi i jedva čekam da vidim njihove odgovore:

~Jelenu sa bloga Život Šećerne Pilule
~Petra sa bloga epicfantasyweb i
~Natašu sa fejzbuk stranice Golden Books

Kako biste bili u toku sa svim objavama bloga, lajkujte fejzbuk stranicu.

15 thoughts on “Nepopularna mišljenja // book tag //

    1. Napisi i ti i taguj jos nekog, bice zabavnije tako 😀
      Nisam citala Americke bogove, ali sam izmedju ostalog od dosta ljudi cula da mu je to jedno od ambicioznijih i sporijih dela. A Stardust sam odavno gledala i ne secam se bas kako mi se svideo film. 😄

      Liked by 1 person

  1. Kada je Gejmen u pitanju, ukoliko želiš da mu pružiš još jednu šansu, možda bi mogla da pročitaš Knjigu o groblju (ako želiš dečiju knjigu) ili Nikadođiju (ukoliko želiš knjigu za odrasle). Po dosta stavki bih ovde mogla da se složim sa tobom, ali jedna po kojoj se totalno razilazimo je Hobit. Obožavam knjigu još od kad sam je prvi put ptočitala (što bi trebalo da je u šestom osnovne), a film mi je čista blasfemija. Obrazložiću zašto: Kada sam čula da će biti tri dela, mislila sam da će to da iskoriste kako bi verodostojno i detaljno preneli radnju knjige na filmsko platno. Umesto toga, oni su ubacili likove kojih nema u Hobitu ili uopšte ne postoje u bilo kojem Tolkinovom delu i napravili ljubavni trougao. *sigh* Da nisam čitala knjigu, film bi mi verovatno bio okej, ovako mi je užas.

    Hvala ti na tagu, potrudiću se da ga uradim relativno brzo.:D

    Liked by 1 person

    1. Mislim da je bolje da krenem s Knjigom o groblju, pošto mi možda više leži ovo što je pisao za decu od ovoga što je pisao za odrasle.
      Što se Hobita tiče, ja sam prvo gledala film, a tek sam kasnije uzela da pročitam knjigu (znam, svetogrđe, ali namestilo se tako) i mislim da mi je adaptacija zbog toga malčice draža. Jeste glupo što se toliko razlikuje od originalnog štiva i kapiram da su ga razvukli u tri dela kako bi zaradili što više para, ali su mi ti filmovi ipak lepi za gledanje haha.

      Ti javi kad uradiš 😀 Jedva čekam da vidim tvoje odgovore.

      Like

  2. Prvi put sam na tvom blogu i mnogo mi se dopada, pošto obožavam da čitam, deluje mi kao pravo mesto za mene. Gejmen mi je jedan od omiljeniš pisaca i od knjiga koje si navela pročitala sam samo Koralinu, ali ako ti se generalno ne dopada, preporučila bih ti Zvezdanu prašinu. Nekako je drugačiju od ostalih Gejmenovih romana, više liči na bajku, što se meni zaista dopalo. Od njega sam pročitala i Knjigu o Groblju, Nikadođiju i Anansijeve momke, pa možeš da probaš i sa nekom od njih.

    Liked by 1 person

    1. Drago mi je da ti se sviđa blog 🙂 Ovakvi komentari mi ulepšaju dan.
      Od svih Gejmen-preporuka koje sam dobila u ovih nekoliko dana, tipujem da bi mi Knjiga o groblju možda najviše legla, tako da ću pokušati da je pročitam u neko naredno vreme. 🙂

      Like

  3. Što je lep blog! Videh link kod Šećerne Pilule. Mene je Okean na kraju puteljka malo podsetio na Koralinu, s tim što je Koralina bolja. A meni omiljena je Zvezdana prašina 🙂
    Ovih dana čitam Zov kukavice, prvi deo serijala o Kormoranu Strajku, a što se tiče Pedeset nijansi, slažem se, ni ja nemam želju da ih čitam. Odoh sad da čitam ovo o Dambldoru xD
    Pozdrav, Aleksandra.

    Liked by 1 person

Leave a comment