liste

Lista želja za sajam knjiga // 2017 //

31

Oktobar miriše na knjige i Beogradski sajam samo što nije počeo. Ovo je onaj događaj u godini kojem se uvek najviše radujem i koji u poslednjih osam godina nisam nijednom propustila.

Naravno, uz predsajamsku euforiju obavezno kreće pravljenje (i prepravljanje) spiska knjiga koje će mi ove godine biti na radaru. Iako se, manje ili više, svake godine dešava da od tog spiska i odstupam, evo pet naslova koje ću pokušati da ulovim:

Laži Loka Lamore Skota Linča – epska fantastika u Laguninom izdanju. Od svih knjiga koje su na mom “to buy” spisku, ova je možda tamo i najduže. Jedan od razloga zbog kojih je do sad nisam kupila jeste taj da sam serijal i dalje nije završen (niti će biti u narednih nekoliko godina), ali računajući koliko sam hvale za ove knjige čula u poslednje vreme, to više nije dovoljno dobar izgovor.

Koliko sam upoznata, Naš mračni duet Viktorije Švab, drugi deo Smrtonosne pesme, bi trebalo da se premijerno pojavi na ovogodišnjem sajmu. Smrtonosna pesma, koju sam čitala pre nekoliko meseci, me je potpuno oduševila i od trenutka kad sam je završila izgaram za velikim finalom ove duologije. Ako želite da znate više o ovim knjigama, pročitajte recenziju koju sam napisala za prvi deo.

Knjiga oko koje se (doslovno) nećkam godinama jeste Zlica Gregorija Makgvajera. Svakog sajma sam uvek na korak od toga da je uzmem, ali je isto tako svakog sajma ne kupim. Delom je to zbog toga što ovaj roman ne legne baš svakome i izaziva dosta mešovitih utisaka, a delom zato što mi se jedna prethodna Makgvajerova knjiga nije toliko dopala. Sve u svemu – uvek se u poslednjem trenutku predomislim. Međutim, pošto volim dobru antiherojsku origin priču (a gde ćete zanimljivije od Elfabe iz Čarobnjaka iz Oza?), ne mogu a da je i ove godine ne stavim na svoj spisak.

Sleeping Giants i Waking Gods Silvejna Nevela /Sylvain Neuvel/, jesu dva romana zbog kojih se najviše nadam pristojnim popustima za strana izdanja. Sleeping Giants je knjiga koju sam u elektronskom formatu čitala ranije ove godine, a koja će se sigurno naći u top 10 knjiga koje su me oduvale u 2017. Ova sci-fi saga, koja se nastavlja romanom Waking Gods, je maestralno ostvarenje na polju spekulativne fikcije, koje spaja najbolje elemente Illuminae fajlovaMarsovca, Svetskog rata Z i svih mojih kriterijuma za dobro štivo.

Poslednje delo na ovoj listi jeste knjiga The Raven Kingautorke Megi Stivoter, koja je ujedno i poslednji deo serijala The Raven Boys. Ovo je serijal koji sam tek nedavno uzela u ruke, ali već sada znam da će biti jedan od onih od kojih neću moći da se odlepim. Sve knjige Megi Stivoter, pa tako i ove, leže na onoj tankoj granici između magijskog realizma i urbane fantastike, a prožete su neverovatno lepim stilom kojim autorka piše. Iako se ove knjige već pojavljuju u srpskom izdanju, prethodna tri dela već imam na engleskom, tako da ću i ovaj nastavak juriti u odeljku sa stranim izdanjima i nadati se da za njega neću morati da dam bubreg.

127455 32075662 92141 28587880 17378527

Pretpostavljam da je suvišno reći kako se može desiti da sa ovog spiska kupim samo jednu knjigu, a kući dovučem još pet koje nisam planirala (#ProblemiSvakogBookworma), ali eto, ovo je nekako glavna zamisao.

Idete li vi na sajam i šta tamo planirate da uzmete? Pišite u komentarima.

Kako biste bili u toku sa svim objavama bloga, lajkujte fejzbuk stranicu.

One thought on “Lista želja za sajam knjiga // 2017 //

Leave a Reply

